Піхотинці та інструктори ДШВ під час спеціалізованого курсу механіка-водія броньованих автомобілів під час проходження підготовки на одному з полігонів Десантно-штурмових військ ЗСУ, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Піхотинці та інструктори ДШВ під час спеціалізованого курсу механіка-водія броньованих автомобілів під час проходження підготовки на одному з полігонів Десантно-штурмових військ ЗСУ, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
На полігоні десантно-штурмових військ інструктори навчають особовий склад водінню броньованих машин. Бійці кермують бронеавтомобілями «Козак», Dingo, MaxxPro, Kirpi. Вони вивчають матчастину та безпосередньо водіння у різний час доби. Крім того, відпрацьовуються також вправи з орієнтації на місцевості (рух по точках), швидкого десантування, евакуації поранених, протидії FPV-дронам, подолання водної перешкоди.
Піхотинці та інструктори ДШВ під час спеціалізованого курсу механіка-водія броньованих автомобілів під час проходження підготовки на одному з полігонів Десантно-штурмових військ ЗСУ, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Піхотинці та інструктори ДШВ під час спеціалізованого курсу механіка-водія броньованих автомобілів під час проходження підготовки на одному з полігонів Десантно-штурмових військ ЗСУ, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Начальник групи технічної підготовки та водіння фахівців ДШВ «Шатун» розповідає, що навчання курсантів триває 14 днів. Протягом цього часу десантники мають навчитись кермувати всіма видами бронеавтомобілів і скласти іспит, що включає водіння з перешкодами.
«Курсанти мають звикнути до габаритів машини, відчути їх. Іспит включає подолання перешкод, проходження габаритного коридору, виїзд на естакаду і проїзд швидкісної ділянки. Цей іспит складають і офіцери, і сержанти, і солдати. Всі військовослужбовці мають вміти їздити», – каже «Шатун».
«Шатун» показує парк навчальної техніки. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
«Шатун» показує парк навчальної техніки. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Офіцер групи технічної підготовки та водіння відділення підготовки фахівців ДШВ на позивний «Ріф» розповідає, що є суттєва відмінність між радянськими та західними бронеавтомобілями. Американські та німецькі броньовані машини більш захищені і дозволяють зберігати життя десантників, вони захищають від підриву на міні, удару FPV-дрона.
«Використовуємо машини класу MRAP з захистом від підриву на мінах. Вони врятували сотні життів і водіїв, і екіпажів. Куля проходить рикошетом по броні, машини обгорівші, покоцані, але головне, що люди живі», – каже «Ріф».
Офіцер групи технічної підготовки та водіння відділення підготовки фахівців ДШВ на позивний «Ріф» біля німецького бронеавтомобіля Dingo. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Офіцер групи технічної підготовки та водіння відділення підготовки фахівців ДШВ на позивний «Ріф» біля німецького бронеавтомобіля Dingo. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
На тренуванні з Мавіка робиться навчальний скид боєприпасу на бронетранспортер MaxxPro. Навчальна граната рикошетить від захисної решітки і машина залишається неушкодженою.
Також екіпаж MaxxPro тренується долати водну перешкоду. Інструктор каже, що важливо при підготовці водіїв навчити їх діяти у нестандартних ситуаціях. На його думку, неможливо передбачити всі екстремальні ситуації, які можуть бути на полі бою, але можливо навчити водіїв швидко реагувати і впевнено почувати себе за кермом бронеавтомобіля.
Відпрацювання руху пересіченою місцевістю на бойовій машині "Dingo", ДШВ, Центральна Україна, 18.03.2025. Данило Дубчак / Frontliner
Відпрацювання руху пересіченою місцевістю на бойовій машині "Dingo", ДШВ, Центральна Україна, 18.03.2025. Данило Дубчак / Frontliner
Піхотинці та інструктори ДШВ під час спеціалізованого курсу механіка-водія броньованих автомобілів під час проходження підготовки на одному з полігонів Десантно-штурмових військ ЗСУ, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Піхотинці та інструктори ДШВ під час спеціалізованого курсу механіка-водія броньованих автомобілів під час проходження підготовки на одному з полігонів Десантно-штурмових військ ЗСУ, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механіки-водії вчаться закріплювати машини на залізничній платформі. Навичка важлива під час перекидання підрозділів на фронт та з нього залізницею. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механіки-водії вчаться закріплювати машини на залізничній платформі. Навичка важлива під час перекидання підрозділів на фронт та з нього залізницею. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Навчання бойових водіїв, ДШВ, Центральна Україна, 18.03.2025. Данило Дубчак /Frontliner
Навчання бойових водіїв, ДШВ, Центральна Україна, 18.03.2025. Данило Дубчак /Frontliner
Конструкція захисту машини передбачає можливість витримувати вибухи мін, а також витримувати кулі стрілецької зброї та уламків артилерійських снарядів. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Конструкція захисту машини передбачає можливість витримувати вибухи мін, а також витримувати кулі стрілецької зброї та уламків артилерійських снарядів. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронеавтомобіль Dingo їде навчальним габаритним коридором. За функціоналом та конструкцією машини можуть бути різного типу: транспортні, санітарні, розвідувальні, командно-штабні, машини з системами РЕБ. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронеавтомобіль Dingo їде навчальним габаритним коридором. За функціоналом та конструкцією машини можуть бути різного типу: транспортні, санітарні, розвідувальні, командно-штабні, машини з системами РЕБ. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій з компактним автоматом АКСу біля навчальної бронемашини Dingo. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій з компактним автоматом АКСу біля навчальної бронемашини Dingo. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронемашини – турецька Kirpi (попереду) та американська MaxxPro (позаду) на одній з нескладних ділянок полігону. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронемашини – турецька Kirpi (попереду) та американська MaxxPro (позаду) на одній з нескладних ділянок полігону. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Одна з вправ для водіїв – швидка евакуація пораненого та орієнтація по умовних точках. Водія викликають по рації та називають лише кодову назву – «точка евакуації Львів». Машина вагою 13 тонн на величезній швидкості підлітає до умовної точки, пораненого швидко завантажують у броню. MaxxPro стрімко рве з місця і в куряві пилу зникає за невеликим ліском. Усе зайняло від сили 40 секунд. Швидкість біля нулів – важлива.
Екіпаж евакуаційної машини MaxxPro приймає умовного пораненого. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Данило Дубчак / Frontliner
Увесь процес евакуації, від появи машини та до її зникнення з поля зору зайняв від сили 40 секунд. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Окремі вправи – витягання транспорту, якій загруз у бездоріжжі. Перший варіант – використання лебідки. Другий – використання іншого транспорту для буксирування.
Механік-водій спускається з капота «Козака» після того, як закинув трос лебідки на кулеметну турель. Трос на мотовило лебідки змотають потім, а зараз критичний час, щоб швидше виїхати з місця, де застрягла машина. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій спускається з капота «Козака» після того, як закинув трос лебідки на кулеметну турель. Трос на мотовило лебідки змотають потім, а зараз критичний час, щоб швидше виїхати з місця, де застрягла машина. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій фіксує жорстке зчеплення між бронемашинами «Козак» та Dingo для буксування. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій фіксує жорстке зчеплення між бронемашинами «Козак» та Dingo для буксування. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронеавтомобіль «Dingo» витягає «Козака» за допомогою жорсткого зчеплення. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронеавтомобіль «Dingo» витягає «Козака» за допомогою жорсткого зчеплення. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій за кермом українського бронеавтомобіля «Козак». Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій за кермом українського бронеавтомобіля «Козак». Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Відпрацювання евакуації пораненого з поля бою на бойовій машині "Dingo", ДШВ, Центральна Україна, 18.03.2025. Данило Дубчак /Frontliner
Відпрацювання евакуації пораненого з поля бою на бойовій машині "Dingo", ДШВ, Центральна Україна, 18.03.2025. Данило Дубчак /Frontliner
Бронеавтомобіль Dingo з закритого протидроновими решітками вікна MaxxPro. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Бронеавтомобіль Dingo з закритого протидроновими решітками вікна MaxxPro. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Майже уся техніка зараз закрита такими навареними решітками, вони зменшують вірогідність детонації та пробиття броні боєприпасами, що встановлюються на ворожі дрони. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Майже уся техніка зараз закрита такими навареними решітками, вони зменшують вірогідність детонації та пробиття броні боєприпасами, що встановлюються на ворожі дрони. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Водії також тренуються на полігоні у форсуванні водної перешкоди. Ця навичка дає водіям зрозуміти можливості машини. Висота бронеавтомобіля Dingo – 2,5 метри, максимальна глибина водної перешкоди – 1,5 метри. Під час проїзду по затопленному понтону вода не потрапляє в кабіну, а екіпаж виходить сухим з машини. Інструктор задоволений виконанням вправи і говорить, що курсанти отримали залік.
Начальник групи технічної підготовки та водіння фахівців ДШВ «Шатун». Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Начальник групи технічної підготовки та водіння фахівців ДШВ «Шатун». Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій ДШВ за кермом американської бронемашини MaxxPro. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Механік-водій ДШВ за кермом американської бронемашини MaxxPro. Житомирська область, 18 березня 2025 року. Андрій Дубчак / Frontliner
Текст: Ольга Куршевська Фото: Андрій Дубчак, Данило Дубчак
Ми – репортери на фронті та біля нього.
Frontliner – незалежне репортерське інтерактивне медіа про військовий конфлікт та гібридну війну РФ проти України. Наша ідея - показати вам повну картину того, що відбувається – війну, військових, цивільних, соціальні настрої, проблеми і позитиви.