Десантно-штурмова автошкола – фоторепортаж
На полігоні десантно-штурмових військ інструктори навчають особовий склад водінню броньованих машин. Бійці кермують бронеавтомобілями «Козак», Dingo, MaxxPro, Kirpi. Вони вивчають матчастину та безпосередньо водіння у різний час доби. Крім того, відпрацьовуються також вправи з орієнтації на місцевості (рух по точках), швидкого десантування, евакуації поранених, протидії FPV-дронам, подолання водної перешкоди.
Начальник групи технічної підготовки та водіння фахівців ДШВ «Шатун» розповідає, що навчання курсантів триває 14 днів. Протягом цього часу десантники мають навчитись кермувати всіма видами бронеавтомобілів і скласти іспит, що включає водіння з перешкодами.
«Курсанти мають звикнути до габаритів машини, відчути їх. Іспит включає подолання перешкод, проходження габаритного коридору, виїзд на естакаду і проїзд швидкісної ділянки. Цей іспит складають і офіцери, і сержанти, і солдати. Всі військовослужбовці мають вміти їздити», – каже «Шатун».
Офіцер групи технічної підготовки та водіння відділення підготовки фахівців ДШВ на позивний «Ріф» розповідає, що є суттєва відмінність між радянськими та західними бронеавтомобілями. Американські та німецькі броньовані машини більш захищені і дозволяють зберігати життя десантників, вони захищають від підриву на міні, удару FPV-дрона.
«Використовуємо машини класу MRAP з захистом від підриву на мінах. Вони врятували сотні життів і водіїв, і екіпажів. Куля проходить рикошетом по броні, машини обгорівші, покоцані, але головне, що люди живі», – каже «Ріф».
На тренуванні з Мавіка робиться навчальний скид боєприпасу на бронетранспортер MaxxPro. Навчальна граната рикошетить від захисної решітки і машина залишається неушкодженою.
Також екіпаж MaxxPro тренується долати водну перешкоду. Інструктор каже, що важливо при підготовці водіїв навчити їх діяти у нестандартних ситуаціях. На його думку, неможливо передбачити всі екстремальні ситуації, які можуть бути на полі бою, але можливо навчити водіїв швидко реагувати і впевнено почувати себе за кермом бронеавтомобіля.
Одна з вправ для водіїв – швидка евакуація пораненого та орієнтація по умовних точках. Водія викликають по рації та називають лише кодову назву – «точка евакуації Львів». Машина вагою 13 тонн на величезній швидкості підлітає до умовної точки, пораненого швидко завантажують у броню. MaxxPro стрімко рве з місця і в куряві пилу зникає за невеликим ліском. Усе зайняло від сили 40 секунд. Швидкість біля нулів – важлива.
Окремі вправи – витягання транспорту, якій загруз у бездоріжжі. Перший варіант – використання лебідки. Другий – використання іншого транспорту для буксирування.
Водії також тренуються на полігоні у форсуванні водної перешкоди. Ця навичка дає водіям зрозуміти можливості машини. Висота бронеавтомобіля Dingo – 2,5 метри, максимальна глибина водної перешкоди – 1,5 метри. Під час проїзду по затопленному понтону вода не потрапляє в кабіну, а екіпаж виходить сухим з машини. Інструктор задоволений виконанням вправи і говорить, що курсанти отримали залік.